Eindelijk hebben we het voor elkaar!

29 oktober 2018 - Delhi, India

Eindelijk hebben we het voor elkaar🧕🏻

Ja, het kost je ongeveer ruim 25 jaar huwelijk maar het is ons eindelijk gelukt: de dames in een burka! Vanaf nu lopen ze ook 10 meter achter ons en zullen ze naar ons luisteren(hahaha)

Ik zal jullie dit keer niet al te veel belasten met een lang verhaal wat we vandaag allemaal gezien hebben. We bezochten Old Delhi met de grootste moskee van India (Jami Masjid) en maakten per  riksja een rit door de smalle winkelstraten. Willeke voelde zich toch wel wat bezwaard dat zij zich door een oude, eentandige man lieten vervoeren.

Ook de plek waar Mahatma Gandhi in 1947 is gecremeerd is een belangrijke plek om te bezoeken. Deze man wordt in India als de ‘man des vaderlands’ gezien. Hij heeft de onafhankelijkheid van India van het Britse koninkrijk gerealiseerd.

Ik sluit af met een paar wist je datjes:

- De verhouding aantal mannen vs vrouwen is 1000 : 160
- Onze chauffeur Vinod heet (Gea en Willeke hadden meteen een klik met hem)
- We meer betalen aan drank dan aan het eten tijdens de lunches
- Ron nu al het eerste openbare toilet heeft bezocht
- Hij het verschil niet kon zien of hij nu in een urinoir of in een wasbak stond te pissen.

Morgen verlaten we deze vieze, ongeorganiseerde, chaotische stad. Wat zijn we verbaasd dat deze stad, de hoofdstad van dit land notabene, zo chaotisch en smerig is.

Groetjes van ons!

1. Jasper:
    29 oktober 2018
    Hahahaha allemachtig dus ik moet nog 25 jaar wachten!! Naja t moet maar want in India zijn mn kansen dus ook niet veel hoger lees ik. Have fun!
  2. Gerda Borgers:
    29 oktober 2018
    Hou luitjes.
    Jullie worden nog extra wereldreizigers.
    Na wat aarzelingen en schroom zal niets jullie er meer van weerhouden om nog meer uitdagingen aan te gaan.
    Wat die Burka betreft. Staat beeldig dames!