Taj Mahal

8 november 2018 - Agra, India

Op onze laatste dag hebben we een bezoek gebracht aan de Taj Mahal. Dit is een van de zeven wereldwonderen; gebouwd door de Mongoolse Keizer Shah Jahan als blijk van zijn liefde voor zijn vrouw Mumtaz Mahal, midden in de 17e eeuw. 20.000 man hebben hier 22 jaar aan gewerkt.

Wanneer je in India bent moet je dit gezien hebben. Het was werkelijk adembenemend en tegelijkertijd ontroerend. Wanneer je de geschiedenis hoort moet deze keizer een groot hart hebben gehad. Niet alleen voor zijn vrouw maar ook voor de mensen om hem heen. Toen gingen verschillende religies heel goed samen.

Wij sluiten hiermee deze reisblogs af. We hopen dat jullie het leuk vonden om onze belevenissen thuis mee te lezen. Wij kijken terug op een mooie reis door een bijzonder land. Maar we kijken er nu naar uit om weer lekker naar huis te gaan.  We zijn klaar met de curry’s en rijst. Het naanbrood en zwarte thee. We hebben zin in een bruine boterham en aardappelen, vlees met groenten. Kortom: tijd om afscheid te nemen en tijd om naar huis te gaan.

Tot gauw.

Groetjes van ons alle vier.

1. Monique van Berkel:
    8 november 2018
    Heel leuk om zo dagelijks mee te lezen en de foto's te zien. Tot snel!
  2. Gerda Borgers:
    9 november 2018
    Wat een mooi verslag van jullie reis. Wat een mooie herinneringen voor het leven !
    Goede terugreis gewenst.