Lakshman Sagar; je kent het niet?

3 november 2018 - Raipur, India

Dat paradijsjes op aarde bestaan werd ons vandaag weer eens duidelijk. Na een wat onheilspellende hobbelige zandweg kwamen we bij ons resort aan: Laksman Sagar.

Hier wordt je een met de natuur. Weg van al de drukte, stank en lawaai! Je zit midden in een woestijngebied met al z’n prachtige flora en fauna. Nog vanuit je stoeltje denk je daar zo over.🤭

Elke cottage heeft z’n eigen mini zwembad en daar waren we na 5 uur rijden ook snel in te vinden. Vanuit je zwembadje keken we uit over een meertje waar zelfs de buffels verkoeling in zochten. We kunnen natuurlijk niet alleen maar luieren want met al het lekkere eten ontstaat er hier en daar een rolletje extra. Dus kom maar op met die safari wandeling.

Onder begeleiding maakten we een wandeling in de omgeving. Dit was vroeger het jachtgebied van de Nobelen. Onze manke Nelis (Walther) had het wat lastiger want tussen al die rotsen voelden we ons soms net een berggeit. Onze enkels en knieën hadden veel te verduren.

Schreven we nu net prachtige flora, deze flora hebben wel enorme dorens die dwars door de zolen heen kwamen.

Na het diner begon bij de dames de spanning op te lopen. De nacht!!! Nee niet om onze mannen maar om de waarschuwingen voor slangen, spinnen en andere beestjes. Dus gewapend met een zaklantaarn en een stok, verplicht eerst een grote inspectie! Helaas heeft dat voor de nachtrust bij de dames niet echt geholpen.

Jammer voor Walther en Ron, maar wij hebben besloten dat een safari in Afrika er niet in zit. Wij zijn duidelijk meer van de natuur overdag en niet als het donker is.

Groetjes,

Willeke

PS.

Een tussen-update:

- Ron rookt nu al een week niet meer en hij houdt het nog vol.

- Het eten hier is geweldig. Dus tot nu toe geen problemen met onze magen.

- Het vlees van een geit smaakt net als draadjesvlees.

- Maar we eten ook vaak vegetarisch waar heel veel uit te kiezen is.

1. Monique van Berkel:
    3 november 2018
    Goed zo broertje, volhouden. Je kan het!
    Wat een prachtig land. Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
  2. Anneleen en Lisa-Lynn:
    3 november 2018
    Trots op je papa! Hou vol!!
    Dat zou wel niet slapen geweest zijn met spinnen en slangen. Bah!
    En dat word in Nederland een keer Indiaas eten maar dan op ze berkeltjes of hammetjes. Jamjam!!
  3. Gerwin & Chantal:
    4 november 2018
    Ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat een avontuur.
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en dat het eten dus ook reuze meevalt! :)

Have fun!