Zeven kleuren

1 november 2018 - Jaipur, India

Dit vat onze dag van vandaag wel zo’n beetje samen.

We zijn inmiddels in Jaipur aangekomen, de hoofdstad van de staat Rajasthan. En wat een kleurrijke stad is dit!

Ze noemen deze stad ook wel de roze stad want alle huizen en paleizen zijn in terracotta kleur geverfd.

De geschiedenis wordt met name beheerst door de invloeden van de verschillende koningen; die ze hier Maharadja’s noemen.

De vele paleizen uit de 16e en 17e  eeuw lijken zo uit het sprookje van 1001 nachten te zijn gekomen. De koningen hadden hier hun meerdere vrouwen in aparte gedeeltes van hun paleizen. De koninginnen droegen zulke zware kleurrijke gewaden en sieraden dat ze zittend op een soort draag/rolstoel naar de koning werden gebracht omdat alles veel te zwaar was om gewoon te lopen.

Ook de audiëntie zalen en zalen waar de koning werd vermaakt door buikdanseressen waren met spiegels en kleurrijke plafondschilderingen versierd.

We gingen per olifant het Amber Fort binnen. Ron scheet 7 kleuren toen hij eenmaal op de rug van de olifant zat. Het schommelde behoorlijk maar vooral de afgrond waar we langsliepen benauwde hem. Gea werd tot twee keer toe besproeit met ‘olifantenparfum’.  De olifant sproeide zijn slurf even lekker naar achteren leeg😂😂.

Verder hebben we het Paleis der Wind en de city palace bezocht.  Eén al pracht en praal.  In het museum konden we de kleding, wapens en andere gebruiksvoorwerpen van de Maharadja’s bekijken.

En nu...liggen we even als een paar oude gasten met onze voetjes omhoog. Ja ja..wij zijn ook de jongste niet meer en na zo’n hele dag in deze warmte lopen, lopen onze enkels ook vanzelf vol en gaan we dus even rusten voordat we vanavond weer naar de bazaar gebracht worden om wat te winkelen en te eten.

1. Anneleen en Lisa-Lynn:
    3 november 2018
    Zielig voor die beestjes om er met ze 2e op te zitten. Maar wel super gaaf!